"Ravi on kuin pääskysen lentoa...kevyttä, nopeaa, iloista, rentoa"

torstai 29. marraskuuta 2012

Pääskynen :)

No ei se kauan kestänyt...Tätille tulee uusi poni, JEEEEE! Kävin katsomassa Pääskyä sunnuntaina ja ihastuin ikihyväksi :) "Ei ensimmäistä kannata ostaa" kaikuu mun korvissani, mutta minkäs teet, kun se tulee uniin ja yöllä herään näkemään pienen mustan turvan Woodyn karsinan kaltereiden välissä...Pääskynen on hyvästä ravisuvusta (mm.i. Humeeti) ja katsotaan nyt mitä siitä tulee. Vauvahevonen täyttää joulukuun alussa 7 kk. Se on siis ihan maitovarsa. Mulla on niin hyvä fiilis, kun saan aloittaa uuden ihanuuden kanssa ihan alusta. Kaikkia huolettaa, kun sillä ei pääse tekemään kauheesti nyt alkuun, mutta mua ei huoleta yhtään. Siitä tulee mulle lenkkikaveri ja kesällä sillä voi jo ajaa :) Oma varsa, ihanaa!

Mulla on aina sellainen tyyli, että haluan kokeilla omia rajojani ja tehdä kaikkea tosi erilaista. En halua, että kaikki sujuu ilman ongelmia, vaan päinvastoin: Se että lyö päätä seinään, opettaa arvostamaan onnistumista :) En olisi ottanut pientä lintusta ellei se olisi todella selväpäinen ja fiksu. Kuitenkin haluan, että Sepon on myös helppo sitä käsitellä pienestä pitäen. Sitä paitsi siitä voi tulla todella monikäyttöinen järkevän luonteensa puolesta. Mun ensimmäinen hevonen oli 2, kun aloin sitä hoitaa, mutta olin itse 15 eli eipä siitä juuri muista mitään ja silloinkin aikuiset kuitenkin vastasivat hevosesta. No...nyt mulle tulee maitovarsa, jonka kanssa opetellaan kaikki asiat alusta. Se hevonen on "tyhjä taulu" ja siitä tulee juuri sellainen kuin miten sitä pidetään tai Tarun sanoin: "Siitä tulee just sellainen kuin tulee". Varsankasvattajan viisas lausunto!!!

Tiedän, että moni on kauhuissaan, kun otin varsan, mutta mullehan se tulee eikä niille! 34-vuotiaana luulen tietäväni mitä teen (huom. siis LUULEN). Ratsastuksesta en tosiaan ole huolissani, koska meidän tallilla ratsastettavia on useampiakin. Pluusilla voin tehdä melkein mitä vaan ja se on ihan kiva hevonen. Tiedän, että kesän koittaessa mun tekee mieli Mäkkylään maastoesteille yms. No sitten menen Pluusilla tai irtohypytän varsaa kentällä. Nyt on ihanaa, kun voi tehdä niitäkin asioita, joita ei W:n kanssa helposti voinut. Irtohypytys, kärryttely yms. Odotan innolla, kun aletaan opettaa varsaa ajolle. Tuleekohan meistä raviperhe? Juha sanoi jo menevänsä ajamaan ravikortin. Mietin itse samaa ja Nyyssösen Sari myös. Ehkä me pönötetään kaikki kolme keväällä Teivossa korttikurssilla :D Mun piti ajaa ravikortti jo 16-vuotiaana, koska pyörin silloin paljon ravipiireissä, mutta sitten se jäi...Nyt on uusi mahdollisuus tehdä ihan jotain uutta!

Me vedetään pääsky Teivoon ostotarkastukseen ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, varsa matkustaa siitä suoraan Sepolle :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja varsa on terve kuin pukki :) Teivosta sanottiin, että varsalle tehdään vaan yleistarkastus (sydän kuunnellaan, jalat katotaan yms.) eli sitä ei ole hyötyä edes kuvata, koska se on niin pieni ettei esim. irtopalat tms. näy vielä. No, mutta viedään tyttö perustarkastukseen! Ensi viikolla mennään sitä taas katsomaan, jeee!

Tervetuloa uuteen kotiin Pääskynen!


Se on kyllä soma varsa :)

2 kommenttia:

  1. Ihana varsa! Kyllä varsan ostaminen kannattaa :) Ja ravihommiin vaan, se on hyvä kokoperheen harrastus ;)

    VastaaPoista
  2. Siitä vaan varsan omistajaksi! Kaunis ja soma ja ihanan värinenkin vielä. Itse olen ostanut ensimmäisen hevoseni 17-vuotiaana - ja se oli varsa. Sama hevonen on minulla vieläkin, 22 vuotta myöhemmin.

    VastaaPoista