"Ravi on kuin pääskysen lentoa...kevyttä, nopeaa, iloista, rentoa"

lauantai 16. helmikuuta 2013

Ihan huikee viikko :)

Tällä viikolla oon taas ehtinyt vaikka mitä, mutta tiistaina olen näköjään päivitellytkin. Torstaina kävin kahden kapulan kanssa jäällä. Ensin Simon kanssa 11 kilsan lenkki ja perään Pluusin kaa ilman satulaa. Mentiin Pluusin kanssa aikas lujaa haipakkaa jäällä ja vauhti varmaan tuntui puolet kovemmalta, ku olin ilman satulaa. Sportstracker näytti huippunopeudeksi 48km/h, vaikka en siis mielestäni taaskaan mennyt täysillä :) Mietin vaan, että kuinka lujaa pieni suomenhevonen pääsee???? No mut tästä reissusta tuli niin hyvä fiilis, etten muista milloin ja mistä olisi tullut :) :) :) :) :)


Tässä Simon selästä otettu kuva





No sitten tänään eli lauantaina oltiin Jonnan ja Saulin kanssa hiittaamassa Pluusia Teivossa. Tai siis Saul vei meidät sinne ja sit jäätiin Jonnan kanssa. Käytiin läpi "pikalukko-valjastus", kun en ole koskaan vielä sellaisia viritellyt. Pikkasen hitaasti kattelin muitakin vermeitä, kun jotkut oli mulle vieraita. Kieliside täytyy muuten opetella laittamaan...hyh!

Mua jännitti, koska ennakkoon oltiin puhuttu Pluusin kovasta pullaamisesta ja mulla ei tätä ajokokemusta niin paljoa ole. Pluusi oli kuitenkin iloinen yllätys kokonaisuudessaan ja vaikka huomenna on varmaan hauikset kipeät, niin mihinkään se ei lähtenyt ja oli hanskassa koko ajan. Ajoin ensin kaksi kierrosta väärään suuntaan pikku hölkkää ja koska näpit oli jäässä ja tunnottomat, niin pidettiin pieni tauko. Sen jälkeen ajoin "ravilähdön" 2100 metriä eli volttasin ihan normaalisti ja ajoin lujaa kaksi kierrosta. Pluusi laukkasi ekaan kurviin, mutta sain laukan nopeesti alas ja meno jatkui. Kärryt rytyytti ihan hulluna epätasaisella radalla ja Pluusi haparoi välillä, mutta pysyi onnesta ravilla. Maalilinjan jälkeen tuli laukka, mutta se nyt ei haitannut enää siinä vaiheessa.

Tosi onnistunut hiittaus ja olen ylpeä itsestäni, että selvisin niin hyvin, vaikka Pluusi ei todella ole niitä helpoimpia ajettavia. Kiltti se on ku mikä ja kuunteli ääniapuja tosi hyvin. Mää kälkätin sille ummet ja lammet, kun lämmiteltiin. Kerroin sponsorimainoksista yms. Sanoin myös ääneen "valmis, yksi, kaksi, aja". En tiedä ymmärsikö hevonen, mutta mua se helpotti, hihi :) Ihan huikea reissu ja olin kyllä yhtä hymyä kun tultiin tallille. Pesin ponin Teivossa ja loimitettiin hyvin. Tallilla vaihdoin vielä kuivat loimet.

Pluusista tuli siis näillä näytöillä mun korttikurssi-hevonen, JEEEEEE!!!!!

Juha kävi kuvaamassakin meitä radalla. Kiitos vaan rakas mieheni <3

Volttausta...



Kyä jalka nousee!







Pieni pupujussi Teivonmäellä mäenlasku puuhissa :)

2 kommenttia:

  1. Hienolta näyttää Pluusi! :) Ootko huomannut, eihän ole kainaloissa raapaisuja? Alimmassa juoksukuvassa on meinaan kavio niin lähellä kainaloa että ei olis ihme vaikka osuiskin välillä. Kainalosuojat saattais olla kova sana, saattaisi olla vaikka apu laukkoihin? :)

    VastaaPoista
  2. Mietin itte ihan samaa...täytyy puhua omistajille :) Samaa mietin esteillä, siis että vatsapanssari olis kova sana!

    VastaaPoista